6 Mart 2012 Salı

KARNIYARIK tarifi

                                     KARNIYARIK





malzemeler
  • 5 tane patlican
  • 2 tane kuru sogan
  • 1-2 dis sarimsak
  • taze 1 tutam nane ve maydanoz
  • 400 gram kiyma
  • kara biber ,tuz ot
  • 4-5 yemek kasik ay cicek yag
  • 3-4 tane domates
  • 1 corba kasik domates salcasi
  • yarim carba kasik biber salcasi
sosu icin malzeme
  • 2 su bardak su 
  • 1 yemek kasik salca
  • 1 dis sarimsak tuz
  • 3 yemek kasik yag
  • 1 tutam kuru nane
hazirlanisi
Normalde ortadan ikiye bölüp  tuzlu suda bekletip kurulayip kizgin yagda  kizartip hazirlardim karniyarigi bu defa  közleyip hazirladim.
  • Kizartinca yag cektigi icin be firinda orta hateste  arasira ters cevirerek közledim .
  • Patlicanlar yumusayinca üstden bicakla kesip kasikla bastirdim kiymaya yer oldu bu sekilde tüm patlicanlara hafif tuz sepiledim ic kisimlarina .
  • Sogani rondadan gecirtim ve suyunu sIktim.
  • Bir tencerede yag koyuop pembeolunca kiymayida ekledim kavurdum
  • Kabugu soyulup incecik dogranmis domateside elleyip domnatesleride birlikde 3-4 dakika kavurun .
  • S arimsak 2-3 sapmaydanoz ve 4-5 yaprak naneyi yikayip dodrayin icersine
  • Salcasini tuz ve baharatlarinizida ekleyin .Karistirarak 2-3 dakika pisirin.
  • Patlicanlarin icersine kasikla doldurun kiymali harcinizi.
  • Ben üzerlerine domates dilip yerlestirdim malesef biberim yoktu biberde koya bilirsiniz kiymanin üzerine .
  • 2 bardak suda 1 yemek kasik salcayi eritin .
  • Tuz ,sarimsak, yag ve nane katin icersine ve karistirip kariyarik tebsisine kenarlarina dökün
  • 175 derecede firinda 15 -20 dakikadar pisirin .
  • Benyanina misirli basmati pirinc pilavi ve salata ile servis yaptim .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder