23 Kasım 2012 Cuma

Sütlaç Tarifi

                                                          Sütlaç Tarifi


Malzemeler:
  • 1,5 litre süt (soğuk olmalı)
  • yarim litre su
  • 200 ml ciy kirema 
  • 2 cay bardak pirinç
  • 2.5 su bardağı toz şeker 
  • 2 çorba kaşığı pirinç un (ben kullanmadim )
üzeri için
  • Meyva dondurma üzerine kullanilanlardan
Yapılışı
  • Pirinçleri sadece sudan gecirtin kendi unu kaybolmasin nişastası  ve su konulmus tencereye dökün pirincleri.
  • Su ve pirinçleri pişirme tenceresinde yumusayuncaya kadar pisirin kadar orta kısık ateşte  bir tarafdan karistirin 
  • Pirinçler suyunu çekince,sütü ilave edip sürekli karistirin dibine tutmasin.
  • Göz göz olana kadar kaynattım.
  • Ben pirinc unu kullanmadim az bir suda cirpip tencereye ekleyip iyice karistirin .
  • Şekeri ilave  edip yaklasik 15 karıştırarak  kaynatin
  • Altını kapatip kepce ile kaselere doldurun .
  • Sogumaya brakin soguk sekilde üzerlerine ister meyva karisimi ,tarcin recel ile sunum yapin .



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder